marți, 18 septembrie 2018

Gogoşari în suc de roşii pentru iarnă

La sfârşitul de săptămână ce tocmai a trecut, împinsă fiind de gândul că atunci când voi reveni din concediu nu voi mai găsi mare lucru pe piaţă, adică gogoşari, ardei kapia, castraveţi, vinete, m-am gândit că nu ar fi rău să mai pregătesc câte ceva pentru perioada rece a anului.Şi ce poate fi mai bun decât o conservă pusă de mâna mea?Fără conservanţi, fără E-uri....mă rog, doar cele care au fost puse la rădăcina plăntuţei ....

Aşadar, GOGOŞARI ÎN SOS TOMAT

Cantităţi:

  • 5 kilograme gogoşari
  • un borcan de 800 grame de pastă de bulion
  • 1 cană apă
  • 1 cană zahăr
  • 1 cană ulei
  • 2 căni oţet
  • 1 lingură rasă de sare
  • nişte mărar uscat...atâta doar cât iei cu vârful degetelor....cand nu te lingi de arome
  • boabe piper...cât consideri că ar da gust
  • boabe muştar...tot aşa
  • frunze de dafin..cam 4 frunze mărunţite binişor în palmă
  • 2 linguri de miere de albine




Am spălat şi am curăţat de cotoare gogoşarii.I-am taiat felii.
Într-o cratiţă am pus toate ingredientele mai sus menţionate, mai puţin sarea, pe care o pun la sfârşit.  Totul a arătat ca o cremă.Am pus pe foc şi am dat într-un clocot.







Am pus cam 1/3 din gogoari şi i-am ţinut pe foc până au scăzut .Tot timpul i-am întors cu paleta.Când au fost bine opăriţi, i-am scos într-un alt vas.Aşa am procedat cu toţi gogoşarii până am opărit întreaga cantitate.

Între timp borcanele spălate şi bine scurse le-am băgat în cuptorul încins şi le-am sterilizat.
Am umplut borcanele cu feliile de gogoşari opărite, am pus peste ele şi sosul, am strâns bine capacele şi cam asta a fost tot.

Am îmboborojit ca pe nişte cocuţe borcanele între 2 perne mari....
Legenda zice că şi acum mai sunt acolo.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Zic şi eu că: