luni, 9 ianuarie 2012

Cozonac facut la MP

Aceasta reteta am gasit-o pe Blogul: http://ada-milea.blogspot.com/.
Am incercat, a iesit bun si ca sa nu pierd reteta postez aici exact ce si cum, insotita de pozele mele.

Ingrediente:

  • 500 g faina(eu am folosit Grania...care intr-adevar crestea de nu se mai oprea.A curs din lighenas)
  • 180 ml lapte
  • 100 g zahar
  • 3 galbenusuri
  • 1 ou intreg
  • 100 g unt topit
  • un praf de sare
  • 7 g drojdie uscata(eu am folosit un cubulet de drojdie proaspata  la 1/2 kg faina)
  • 1 zahar vanilat
  • arome (vanilie, coaja de lamaie)

# laptele, zaharul, zaharul vanilat si coaja de lamaie se dau intr-un clocot, apoi se racesc la temperatura camerei
# galbenusurile se bat cu un praf de sare
# oul intreg se bate si el putin
# untul se topeste si se aduce la temperatura camerei
# punem toate lichidele (laptele, oul, galbenusurile, untul topit) in cuva masinii de paine

# adaugam faina si avem grija sa acoperim tot lichidul cu ea
 # punem si drojdia, fara ca aceasta sa atinga lichid

Am selectat la programul 8(eu am MP Moulinex)

Am repetat procedura de framantare de 2 ori consecutiv.Am pus cate 1 kg de faina de fiecare data.Dupa framantare am scos coca intr-un lighenas.Am lasat sa creasca acolo .Apoi am umplut cu compozitia de nuca macinata, cacao, zahar si lapte.Plus rahat taiat cubulete.

A iesit suuper bun.O sa-l mai fac si la Paste!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Zic şi eu că: